Sisällöntuotanto on tarinankerrontaa, vuorovaikutteista markkinointiviestintää ja hakukoneoptimointia

Digitalisaatio sen muutti – copywritingistä tuli mitattavaa, siltä ruvettiin odottamaan vuorovaikutteisuutta ja sille ryhdyttiin asettamaan tavoitteita. Verkossa tapahtuvalle kirjoittamiselle keksittiin nimitys “sisällöntuotanto” ja sisällöntuottajat ryhtyivät viljelemään verkkosivustoille kirjoittamissaan sisällöissä tiettyjä avainsanoja, joilla haluttiin nousta Googlen hakutuloksissa. Nykyään niin kutsuttu keyword stuffing ei todellakaan enää riitä – ja hyvä niin.

Sisällöntuotannolla on jatkuvasti suurempi ja suurempi rooli kaikessa digitekemisessä. Google on korostanut useassa viimeisessä algoritmimuutoksessaan laadukkaan sisällön merkitystä ja sitä, että sisältö jaotellaan sivustolla loogisiksi kokonaisuuksiksi ja teksti kirjoitetaan mahdollisimaan käyttäjäystävällisesti. Tänä päivänä on todella otettava huomioon, että teksti vastaa siihen, mitä käyttäjä etsii. Vain laadukas verkkosivujen sisältö mahdollistaa sivuston hyvän orgaanisen sijoittumisen, olipa sivusto teknisesti kuinka huippuunsa asti hiottu.

Laadukkaan sisällön avulla säästät myös Google Ads -mainoskuluissa. Kun mainoksen laskeutumissivun sisältö on tehty ajatuksella ja se pelaa hyvin yhteen mainossisällön kanssa, mainoksen klikkaukset maksavat sinulle vähemmän ja parhaimmillaan mainoksesi näkyvät mainostuloksissa korkeammalla.

Sosiaalinen media vaatii vuorovaikutustaitoja

Sosiaalisen median sisällöntuotannossa pyritään vuorovaikutteisuuteen yleisön kanssa. Sosiaalinen media eroaakin muista julkaisualustoista juuri tästä syystä – siellä ei ole tarkoitus julkaista omia sisältöjä yksisuuntaisena monologina, vaan pyrkimyksenä on synnyttää keskustelua, mielipiteitä ja reaktioita aiheen ympärille. Sosiaalinen media onkin erinomainen paikka kohdata uusia asiakkaita ensimmäistä kertaa. Monipuolisella sisällöllä, aitoudella ja tarkkaan harkitulla äänensävyllä hurmaat asiakkaat puolellesi ja sitoutat heidät asiakassuhteeseen pidemmäksi aikaa.

Voit tilata meiltä jatkuvaa sisällöntuotantoa eri sosiaalisen median kanaviin tai halutessasi vaikkapa pelkästään sosiaalisen median sisältösuunnitelman, jonka perusteella pääset itse vauhtiin some-julkaisemisen kanssa.

Sisällöntuotannon
palveluitamme ovat esimerkiksi:

  • verkkosivuston sisällöntuotanto ja hakukoneoptimointi
  • sosiaalisen median sisällöntuotanto
  • sisältöstrategiat ja sisältösuunnitelmat
  • sisältöworkshopit ja sisällöntuotannon koulutukset
  • uutiskirjeet
  • blogiartikkelit ja tiedotteet
  • oppaat ja e-kirjat
  • muut digijulkaisut
  • esitteet ja muut printtimateriaalit